ΠΑΛΑΙΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ: ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΑΝ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΟΒΑΡΗΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ ΑΠΟ ΔΟΛΟ Η ΒΑΡΙΑ ΑΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ!

Γράφει: Ο Δημήτρης Καραπάνος

Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής κ. Δημ. Καλογερόπουλου καλούνται σε απολογία όλοι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Γλυφάδας που έλαβαν τις σχετικές αποφάσεις των αλλεπάλληλων εργολαβιών επισκευών και ανακατασκευής του Παλαιού Δημαρχείου Γλυφάδας, οι οποίες κόστισαν, πάνω από ένα εκατομμύριο Ευρώ! Τελικά το Παλαιό Δημαρχείο μετά την κατασπατάληση των πόρων του Δήμου, βρέθηκε γυμνό καραγιαπί και σε χειρότερη κατάσταση από ότι ήταν πριν αρχίσει το ατελείωτο σήριαλ των επισκευών! Ευτυχώς που βρέθηκε η οικογένεια Μαρτίνου και ανέλαβε με δικά της χρήματα την αποπεράτωση της ανακατασκευής του Παλαιού Δημαρχείου, ‘’ξελασπώνοντας’’προσωρινά μια πλειάδα συνυπεύθυνων παραγόντων του Δήμου. Ενδέχεται όμως να μπλέξει αδίκως σε δικαστικές περιπέτειες η καθόλα αξιοσέβαστη και επαινετή για την κοινωφελή της προσφορά οικογένεια Μαρτίνου, εάν δεν διαχωρίσει πλήρως τις ευθύνες της, όπως στη συνέχεια αναφέρομαι.

1) Βαρύτατο κατηγορητήριο!

Την προηγούμενη εβδομάδα ο κ. Καλογεροπουλος κάλεσε εμπιστευτικά σε απολογία με αποδεικτικά επίδοσης και με τον χαρακτηρισμό εξαιρετικά επείγον, όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους του σημερινού Συμβουλίου Γλυφάδας που ψήφισαν είτε την απόφαση 159/8-6-2010 επί Δημαρχίας Θεοδωρόπουλου, είτε ψήφισαν την απόφαση 127/6-6-2012 επί Δημαρχίας κ. Κόκκορη. Ορισμένοι παλαιοί σύμβουλοι έχουν ψηφίσει και τις δύο αποφάσεις και η θέση των ασφαλώς είναι πιο επιβαρυντική. Με τις αποφάσεις αυτές παραβιάστηκε κατάφωρα η νομοθεσία περί εκτελέσεως των Δημοσίων έργων, με πιθανή σοβαρή βλάβη του Δημοσίου συμφέροντος, σύμφωνα με τις τεκμηριωμένες διαπιστώσεις που καταγράφονται αναλυτικά στο πολυσέλιδο πόρισμα 30 σελίδων περίπου, που συνέταξε η Επιθεωρητής – Ελεγκτής του σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης κ. Σούλια Άννα στο από 21-1-2013 πόρισμα της. Στο πόρισμα αυτό στοιχειοθετήθηκε και αποδόθηκε στους κληθέντες σε απολογία από τον κ. Καλογερόπουλο ,‘’το πειθαρχικό παράπτωμα της σοβαρής παράβασης καθήκοντος από δόλο ή βαριά αμέλεια’’ διότι δεν τήρησαν όπως όφειλαν τα ‘’όσα ορίζει η νομοθεσία περί κατασκευής έργων’’. (Οι εντός εισαγωγικών φράσεις, περιέχονται αυτολεξεί στο κείμενο της απολογίας που παρέλαβαν οι εγκαλούμενοι Δημοτικοί Σύμβουλοι και καλούνται εντός ρητής προθεσμίας 15 ημερών από της επιδόσεως,να απολογηθουν.). Σύμφωνα με το πόρισμα, οι ίδιες κατηγορίες βαρύνουν και άλλους πρώην Δημοτικούς Συμβούλους που είχαν ψηφίσει το 2010 την παράνομη απόφαση 159/8-6-2010, αλλά δεν επανεξελεγησαν και συνεπώς δεν μπορούν να ελεγχθούν πειθαρχικά από τον Γ. Γραμματέα της Περιφέρειας. Αυτή είναι η μέχρι τώρα εξέλιξη του σκανδάλου του Παλαιού Δημαρχείου από πλευράς Διοικητικού Πειθαρχικού ελέγχου.

Από ότι όμως πληροφορούμαι από σχετική έρευνα που έκανα μετά το πρόσφατο όρθρο – ρεπορτάζ που δημοσιοποίησα στα μέσα Αυγούστου με τον τίτλο: ’’Ζητείται εισαγγελέας για το σκάνδαλο του Παλαιού Δημαρχείου’’ ,ήδη έχει σχηματιστεί ποινική δικογραφία που βρίσκεται σε εξέλιξη παράλληλα με την διοικητική πειθαρχική διαδικασία που άσκησε ο κ. Καλογερόπουλος με τις επιδοθείσες κλήσεις απολογιών. Είναι βέβαιο ότι οι ποινικές ευθύνες θα αναζητηθούν και θα αποδοθούν και σε όσους ήσαν Δημοτικοί Σύμβουλοι επί δημαρχίας Θεοδωρόπουλου και δεν επανεξελέγησαν ,αλλά και σε όσους Δημοτικούς υπαλλήλους του Δήμου εμπλέκονται και έχουν ευθύνες ,εν ενεργεία ή απεχώρησαν της υπηρεσίας. Στο πολυσέλιδο πόρισμα επιβεβαιώνονται τα στοιχεία και τα γεγονότα που παρέθεσα στο παραπάνω άρθρο μου. Στο πόρισμα αναγράφεται (σελίδα 22) ότι πολλές επισκευές, εσωτερικές εργασίας και εγκαταστάσεις ,‘’εκτελούνται με χρηματοδότηση ιδιώτη μετά την υπ’ αρ. 379/2011 απόφαση του Δ.Σ αποδοχής της δωρεάς αυτού’’. (Προφανώς εννοεί την οικογένεια Μαρτίνου). Στη συνέχεια αναγράφεται ότι χρειάζεται ειδική τεχνική έρευνα και πραγματογνωμοσύνη για να εκτιμηθεί με βεβαιότητα η ποσότητα και η δαπάνη εργασιών κάθε εργολαβίας από όσες ανατέθηκαν από τον Δήμο και φυσικά όσες στην συνέχεια εργασίες ανελαβε και διεκπεραίωσε η οικογένεια Μαρτίνου.

2) Να διαχωρίσει τις ευθύνες της η οικογένεια Μαρτίνου αμεσα!

Αυτή η τελευταία και πολύ κρίσιμη επισήμανση του πορίσματος, με εξαναγκάζει να επανέλθω εκ νέου και να ζητήσω από την οικογένεια Μαρτίνου όπως εζήτησα και στο προηγούμενο άρθρο μου, τον περασμένο Αύγουστο ‘’να δώσει στην δημοσιότητα μια πλήρη έκθεση σχετική με την κατάσταση που παρέλαβε το Παλαιό Δημαρχείο, σε τι εργασίες προχώρησε και πόσο κόστισαν’’. Σήμερα μετά την δημοσιοποίηση του πορίσματος του σώματος ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, γνωρίζουμε ότι ο Δήμος στα ένδεκα χρόνια που διήρκεσαν οι τρεις εργολαβίες που ανέθεσε και καμία δεν ολοκληρώθηκε με διαφάνεια και νομιμότητα, κατέβαλλε συνολικά 1.001.828,71 ευρώ με ΦΠΑ ,πλέον 18.860 ευρώ για τόκους υπερημερίας! (σελίδα 23 του πορίσματος). Δεν ξέρουμε όμως τα χρήματα αυτά πως σπαταλήθηκαν και κυρίως ,για ποιες εργασίες δήθεν χρεώθηκαν και εάν πράγματι δικαιολογούνται. Η συντάκτρια του πορίσματος επι αυτών των ερωτημάτων κατέγραψε την αδυναμία της να δώσει πλήρη και τεκμηριωμένη απάντηση .

Ενδέχεται κάποιοι ‘’επιτήδειοι’’ να δηλώσουν ενώπιον της Δικαιοσύνης για να αποφύγουν τις συνέπειες των ευθυνών τους, οτι διατέθηκαν χρήματα σε εργασίες που δήθεν έγιναν και να τα οικειοποιήθηκαν, ενώ στην πραγματικότητα οι εργασίες αυτές να έγιναν μεταγενέστερα με δωρεάν δαπάνη της οικογενείας Μαρτίνου!Αυτό μόνο η οικογένεια Μαρτίνου μπορεί να το αποτρέπει για να μην συμβεί σε κάθε περίπτωση .Είναι συνεπώς επιτακτική ανάγκη για την δίκαιη κατανομή και απόδοση ευθυνών από την Δικαιοσύνη, αλλά κυρίως για την προστασία της ίδιας οικογένειας Μαρτίνου από κακόβουλα σχόλια , (μακάρι να είχαμε περισσότερες τέτοιες οικογένειες) να κάνει δεκτή την παραπάνω έκκληση μου διδοντας άμεσα στη δημοσιότητα τα παραπάνω στοιχεία. Τα ύποπτα παρανομιων και υπο δικαστική διερεύνηση πεπραγμένα δημοτικών παραγοντων Γλυφαδας,ειναι ανεπίτρεπτο να συγχεονται και να αναμιγνυονται με την δωρεάν κοινωφελή προσφορά και δραστηριοτητες της οικογένειας Μαρτίνου σε οτι αφορά το Παλαιό Δημαρχείο. Επιβάλλεται ο πλήρης διαχωρισμός και σαφής οριοθετηση μεταξύ τους ,την οποία η οικογένεια Μαρτίνου μπορεί άμεσα να επιτύχει με την αιτουμενη δημοσιοποίηση στοιχείων,διαχωρίζοντας έτσι πλήρως κάθε ευθύνη και κάθε υποψία ανάμιξης ή συγκάλυψης στο αποδεδειγμένα υπαρκτό σκάνδαλο του Παλαιού Δημαρχείου,όπως αποδεικνύεται από τις παραπάνω εξελίξεις! Μετά την δημοσιοποίηση του παραπάνω πορίσματος την προηγούμενη εβδομάδα και επειδή είχε παρέλθει πάνω από ένας μήνας από την δημόσια έκκληση μου προς την οικογένεια Μαρτίνου, έκρινα σκόπιμο να επικοινωνήσω τηλεφωνικά με την Βουλευτή και Δημοτική Σύμβουλο Βούλας κ. Μαρτίνου.

Να την ενημερώσω σχετικώς, ζητώντας και προφορικά από την οικογένεια της μέσω αυτής, την δημόσια περιγραφή κυρίως των εργασιών και των δαπανών που έγιναν στο Παλαιό Δημαρχείο με δωρεά της οικογενείας της. Η ίδια δεν γνώριζε και επιφυλάχτηκε να απαντήσει σε συνενοηση με το οικογενειακό της περιβάλλον. Εάν λάβω σχετική απάντηση ασφαλώς θα την δημοσιοποιήσω με ταυτόχρονη αποστολή στην Περιφέρεια και την Δικαιοσύνη, εφόσον η οικογένεια Μαρτίνου δεν δώσει τα σχετικά στοιχεία στην Δικαιοσύνη και τον Γ.Γ Περιφέρειας Αττικής,οπως κατά τη κρίση μου επιβάλλεται μετά τις παραπάνω εξελίξεις.

3) Ευθύνες έχει και ο Γ. Γραμματέας Περιφέρειας και οι υπηρεσίες του!

Στο πόρισμα συνολικά καταγράφονται και τεκμηριώνονται 12 παραβάσεις της νομοθεσίας και για τις τρεις εργολαβίες που ανέθεσε το Δ.Σ και καμία δεν ολοκληρώθηκε όπως προέβλεπε η νομοθεσία, οι συμβάσεις και το συμβατικά τεύχη των εργολαβιών, από υπαίτιες ενέργειες ή παραλείψεις των αρμοδίων υπηρεσιών του Δήμου και των αντιστοίχων Δημαρχιακών επιτροπών και Δημοτικών Συμβουλίων. Συγκεκριμένα 5 παραβάσεις της νομοθεσίας Δημοσίων έργων αφορούν την πρώτη εργολαβία που υπογράφηκε στις 13-12-2000 επί Δημαρχίας Λανδράκη ύψους 100.584.727 δρχ. χωρίς τον ΦΠΑ. Δύο παραβάσεις την δεύτερη εργολαβία που υπογράφηκε στις 13-6-2007 επί Δημαρχίας Θεοδωρόπουλου ύψους 418.761 ευρώ με ΦΠΑ.Και πέντε παραβάσεις την τρίτη εργολαβία που υπογράφηκε στις 28-5-2009 από τον κ. Θεοδωρόπουλο ύψους 297.336 ευρώ με ΦΠΑ , η οποία επεκτάθηκε χρονικά στην Δημαρχία Κόκκορη. Και στις τρεις εργολαβίες σύμφωνα με το πόρισμα δεν έγινε ποτέ, όπως ο Νόμος προβλέπει, τελική επιμέτρηση των εργασιών και των υλικών που εισέφεραν οι εργολάβοι. Ούτε συντάχτηκαν πρωτόκολλα προσωρινής και οριστικής παραλαβής. Στην πρώτη και στην τελευταία εργολαβία έγινε αυτοδίκαιη παραλαβή χωρίς κανένα έλεγχο από βαρύτατη αμέλεια ή παράλειψη ενεργειών αρμοδίων οργάνων τόσο του Δήμου, όσο και της Περιφέρειας Αττικής! Όλες οι παράνομες ενέργειες και αποφάσεις των αρμοδίων υπηρεσιών του Δήμου, Δημαρχιακών Επιτροπών και Δημοτικών Συμβουλίων και για τις τρεις αυτές εργολαβίες ανακατασκευής του Παλαιού Δημαρχείου, εκρίθησαν νόμιμες τόσο από τους εκάστοτε Περιφερειάρχες μεταξύ αυτών και ο νυν κ. Καλογερόπουλος, όσο και από τον προληπτικό έλεγχο των οργάνων του Ελεγκτικού Συνεδρίου! Μάλιστα για την Τρίτη εργολαβία το πόρισμα αποδίδει αποκλειστικά την ευθύνη για την αυτοδίκαιη παραλαβή των εργασιών του εργολάβου χωρίς κανένα έλεγχο στον ίδιο τον κ. Καλογεροπουλο και στην υπό αυτόν αρμόδια Διεύθυνση. Καίτοι η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου ζήτησε έγκαιρα να ορίσει τα μέλη της οριστικής παραλαβής,ο κ.Καλογερόπουλος τα όρισε καθυστερημένα σε χρόνο που είχε κατά τον Νόμο παύσει η αρμοδιότητα τους να ελέγξουν την τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων του εργολάβου!!. Έτσι έγινε αυτοδίκαια η παραλαβή χωρίς κανένα έλεγχο! Σαφέστατη συνεπώς η βαριά αμέλεια και η παράβαση των καθηκόντων του κ. Καλογερόπουλου! Σαφέστατες και τεκμηριωμένες οι ευθύνες του!. Δεν πρέπει και γι αυτόν να συνταχτεί και να του κοινοποιηθεί μια κλήση απολογίας από τον Προϊστάμενο του Υπουργό;

Με πιο ηθικό κύρος ο κ.Καλογερόπουλος ( ή και θράσος αν θέλετε ) καλεί σε απολογία με την ιδιότητα του Ελεγκτή Νομιμότητας τους πράγματι υπαίτιους Δημοτικούς Σύμβουλους σε μια υπόθεση στην οποία και ο ίδιος είναι συνυπαίτιος κατά το πόρισμα; Ή μήπως με αυτόν τον τρόπο βέβαιου ελλείμματος προσωπικής ευθιξίας και περισσεύματος εξουσιαστικού θράσους ,επιδιώκει την παράκαμψη λογοδοσίας και ελέγχου επί των δικών του αναμφισβήτητων ευθυνών; Αυτά είναι ερωτήματα που θέτουν ψιθυριστά κάποιοι νέοι Δημοτικοί Σύμβουλοι της παράταξης Κόκκορη που εκλήθησαν σε απολογία από τον κ. Καλογερόπουλο και διατείνονται ότι έπεσαν θύματα παραπλάνησης από τον Δήμαρχο κ. Κόκκορη και την πρόεδρο του ΔΣ κ. Σάκκου σε αυτήν την υπόθεση. Ισχυρίζονται ότι μεθόδευσαν να εισαχθεί το θέμα εκτός ατζέντας των θεμάτων προς συζήτηση και χωρίς εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο! (Πράγματι έτσι έγινε). Θεωρούν ότι υφαρπάχτηκε η ψήφος των που τους κατέστησε απολογούμενους στον επίσης ένοχο Περιφερειάρχη και πιθανότατα πολύ σύντομα κατηγορούμενους ενώπιον της Ποινικής Δικαιοσύνης!!

Φιλοι αναγνώστες παραείναι μεγάλη η αλυσίδα της παραβατικής συμπεριφοράς σε αυτή την υπόθεση που άρχισε το 2000 με πρώτους κρίκους δημοτικούς άρχοντες Γλυφάδας και προστέθηκαν ανεπίτρεπτα στην πορεία των 11 ετών οι κρίκοι Διευθυντών και Γ. Γραμ. Περιφέρειας Αττικής, αλλά και οργάνων του υπεράνω υποψίας Ελεγκτικού Συνεδρίου! Μου θυμίζουν όλα αυτά την πολύκροτη υπόθεση των οικοπέδων. Πολλές συμπτώσεις και ομοιότητες!!Κοινό το συμπέρασμα για την καρατσεκαρισμένη διαπίστωση της ανεξέλεγκτης ασυδοσίας που εκτρέφει την διαφθορά σε όλα τα επίπεδα της Δημόσιας Διοίκησης.

 

αφήστε ένα σχόλιο


8 − τρία =