ΔΥΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ “ΟΣΜΗΣ ΣΚΑΝΔΑΛΩΝ » ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΛΥΦΑΔΑ.

Γράφει:

Ο Δημήτρης Καραπάνος 

1ον. Και η Χαβούζα Καρούζου, εστία σκοτεινών συναλλαγών;

Στη γωνία Κύπρου και Λαμπράκη ο άλλοτε μεγαλοεπιχειρηματίας Καρούζος, και σκόπευε να κτίσει ένα τεράστιο οικοδομικό συγκρότημα. Ξέσπασε το γνωστό σκάνδαλο πριν ένα χρόνο περίπου, μετά τις καταγγελίες του επί χρόνια συνεργάτη του κ. Καρούζου και γνωστού κτηματομεσίτη της Γλυφάδας. Η εταιρεία Καρούζου χρεοκόπησε, ο ίδιος βρίσκεται προφυλακισμένος, η ανέγερση του συγκροτήματος σταμάτησε. Πρόλαβαν και έγιναν μόνο οι εκσκαφές. Σήμερα στο κέντρο περίπου της Γλυφάδας, σε αυτό το πολυσύχναστο σημείο, χάσκει ένα όρυγμα με επιφάνεια δύο στρεμμάτων περίπου και βάθος πάνω από 20 μέτρα! Είναι μια θανάσιμη παγίδα για κάθε ανυποψίαστο περαστικό που θα πέσει μέσα στο όρυγμα. Πολύ σωστά επενέβησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, έφραξαν πρόχειρα το όρυγμα και εισηγήθηκαν την επιχωμάτωση του, όπως ο νόμος προβλέπει. Ο νόμος δίδει το δικαίωμα στον Δήμο να προχωρήσει στην επιχωμάτωση και κλείσιμο του επικίνδυνου ορύγματος με δικές του δαπάνες. Την συνολική δαπάνη την εγγράφει ως προσημείωση – απαίτηση επί του σχηματισθέντος ξανά οικοπέδου. Συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις οι χώροι περιέρχονται στους αντίστοιχους Δήμους, λόγο αδυναμίας αποζημίωσης των Δήμων, από τους χρεοκοπημένους ιδιοκτήτες. Ο Δήμαρχος κ. Κόκκορης, έφερε το θέμα στο Δ.Σ και αποφασίστηκε ο Δήμος να εξαλείψει την επικινδυνότητα του ορύγματος, με το γέμισμα του με κατάλληλα μπάζα αδρανών υλικών. Για να γεμίσει αυτό το όρυγμα –χαβούζα χρειάζονται να ξεφορτώσουν πάνω από 3.500 έως 4.000 φορτηγά ανατρεπόμενα γεμάτα με χώμα και διάφορα άλλα κατάλληλα αδρανή υλικά. Προ δύο μηνών περίπου, δέχτηκα ανώνυμη καταγγελία, ότι στήνεται κομπίνα γύρω από αυτό το θέμα, την οποία δεν την αξιολόγησα ως σοβαρή. Προ ημερών ξαναδέχτηκα δεύτερη, στην οποία μου καταγγέλθηκε, ότι πίσω από τις εργασίες μεταφοράς και εκφόρτωσης χωμάτων και διαφόρων αδρανών υλικών γίνονται ανεπίτρεπτες συναλλαγές και διακινείται μαύρο χρήμα, αντί να εμφανίζεται και να καταγράφεται ως έσοδα στα επίσημα αρχεία του Δήμου. Αποφάσισα διακριτικά να ερευνήσω το θέμα. Διαπίστωσα ότι από την πλευρά της Κύπρου μπαίνουν κατά την διάρκεια της ημέρας διάφορα φορτηγά έμφορτα και αδειάζουν κάθε είδους μπάζα, σκουπιδοειδή, χωρίς καμία επίβλεψη από τον Δήμο. Ο ανωνύμως καταγγέλλων μου ανέφερε ότι γνωστός εργολάβος της περιοχής για κάθε φορτηγό δικό του ή άλλων εργολάβων που αδειάζει στη χαβούζα, δίνει σε κάποιους ισχυρούς παράγοντες του Δήμου 10 ευρώ που δεν εμφανίζονται σε κανένα βιβλίο του Δήμου. Επισκέφτηκα τον Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου κ. Βαρδακούλια το μεσημέρι 29-5-2013 και υπέβαλλα διάφορα ερωτήματα, προκειμένου να εξακριβώσω την αλήθεια των παραπάνω καταγγελιών. Ρώτησα ποιος εργολάβος έχει αναλάβει για να επιχωματώσει το όρυγμα, με ποια διαδικασία επιλέχτηκε, αν έχει υπογραφεί σύμβαση, με ποιους όρους, ποιος επιβλέπει τη σύμβαση. Από τις απαντήσεις που πήρα διαπίστωσα ότι: Η Τεχνική υπηρεσία ασχολήθηκε μόνο με την μελέτη για το πώς πρέπει να αποτεθούν και να διαστρωθούν τα διάφορα αδρανή στο όρυγμα ώστε να κλείσει χωρίς προβλήματα καθιζήσεως στο μέλλον. Η μελέτη αυτή μέχρι εκείνη την ημέρα δεν είχε εφαρμοστή. Συνεπώς τα μπάζα έπεφταν ανεξέλεγκτα. Το θέμα το είχε αναλάβει αποκλειστικά μόνος του ο Δήμαρχος. Σύμβαση δεν είχε υπογραφεί. Ο συγκεκριμένος εργολάβος που ανέφερε η ανώνυμη καταγγελία, είχε συμφωνήσει απ’ ευθείας με τον Δήμαρχο να ρίχνει μπάζα στο όρυγμα. Με ποιους όρους και ποια οικονομικά ανταλλάγματα η τεχνική υπηρεσία δεν γνώρισε, ούτε είχε καμία συμμετοχή, ούτε ενημέρωση από τον Δήμαρχο, καίτοι κατά την νομοθεσία έχει την πλήρη αρμοδιότητα.

Ερευνώντας περισσότερο το θέμα, υπάλληλος του Δήμου με πληροφόρησε ότι ο Δήμαρχος συμφώνησε προφορικά με τον εργολάβο να μαζεύει και να ρίχνει μπάζα στη χαβούζα έναντι 10 ευρώ το φορτηγό μέχρι να γεμίσει. Σε αντάλλαγμα ο εργολάβος να κάνει διάφορες εργασίες και μικροεργολαβίες για τον Δήμο στον μέλλον, όταν και όποτε του ζητηθεί από τον Δήμαρχο, χωρίς χρήματα. Το ποιος όμως θα ελέγχει πόσα φορτηγά του εργολάβου και πόσα άλλων εργολάβων κρυφά, ή σε συμφωνία με τον συγκεκριμένο εργολάβο και έμπιστο του Δημάρχου, αδειάζουν στην χαβούζα και εάν ο συγκεκριμένος εργολάβος εισπράττει μόνο 10 ευρώ ή πολύ περισσότερα από τους άλλους εργολάβους για κάθε φορτηγό, επαφίεται στην ακεραιότητα και εντιμότητα του. Η αρμόδια Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου με αυτές τις κρυφές και τις ανεπίτρεπτες μεθοδεύσεις έχει παροπλισθεί και δεν μπορεί να παρέμβει.

Όταν το όρυγμα κλείσει με δαπάνες ασφαλώς του Δήμου, θα απαιτηθούν επίσημα και έγκυρα παραστατικά των δαπανών, ώστε να τεκμηριωθούν ενώπιον των αρμοδίων αρχών οι απαιτήσεις του Δήμου για να μπορεί να τις διεκδικήσει με προσημείωση επί των τίτλων ιδιοκτησίας και άλλα ένδικα μέσα. Διερωτώμαι τότε τα μπακαλοδεφτέρια του εργολάβου και τις προφορικές κατ’ ιδίαν συμφωνίες του με τον Δήμαρχο, θα επικαλεστεί ο Δήμος για να κατοχυρώσει τα νόμιμα δικαιώματα του; Θα γίνουν αυτά πιστευτά για να εισπράξει ο Δήμος τα χρήματα που δαπάνησε να κλείσει η χαβούζα Καρούζου; Ειλικρινά ως απλός δημότης λυπάμαι και εκπλήσσομαι για αυτόν τον ολέθριο τρόπο διαχειρίσεως του Δήμου. Καμία λογική εξήγηση δεν μπορώ να δώσω για την συμπεριφορά του Δημάρχου μας. Δεν αντιλαμβάνεται ότι εκτίθεται ανεπανόρθωτα και δίνει το δικαίωμα να τον σχολιάζει δυσμενώς ο κάθε Γλυφαδιώτης;

Ο Κόκκορης που γνώρισα στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο ως αρχηγό της Δημοτικής Αντιπολίτευσης δεν έχει καμία σχέση με τον σημερινό Δήμαρχο Κόκκορη. Ο λαός λέει «τα στερνά τιμούν τα πρώτα». Και αυτό με την συμπεριφορά του το κατέρριψε και το διέψευσε. Γιατί Κώστα;

2ον. Θα ξανασκάψουν την Μεταξά για να ‘’θάψουν’’ το σκάνδαλο της ΤΡΑΜ;

Είναι γνωστό ότι έναντι της διελεύσεως του τραμ από την πόλη μας, ο Δήμος Γλυφάδας μετά από ένα άγριο παρασκήνιο υπόγειων συμφωνιών, ύποπτων συναλλαγών, απειλών και τελικά συμβιβασμών μεταξύ Δημοτικών παραγόντων, κυβερνητικών παραγόντων, διαπλεκομένων πολιτικών και εργολάβων, συμφώνησε να αποζημιωθεί με το έργο αναπλάσεως της οδού Μεταξά, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από Εθνικούς και Κοινοτικούς πόρους. Είναι γνωστό ότι είχα ορισθεί ως εκπρόσωπος του Δήμου το 2007 από το Δημοτικό Συμβούλιο στην επιτροπή παραλαβής του έργου, εις την οποία εκτός εμού, υπήρχαν εκπρόσωποι της ΤΡΑΜ ΑΕ και της εργολαβικής κοινοπραξίας κατασκευής του έργου. Οι εκπρόσωποι της ΤΡΑΜ και των εργολάβων σε συμπαιγνία μεταξύ των, προχώρησαν μόνοι τους στην παραλαβή του έργου. Συνέταξαν ένα πρακτικό παραλαβής χωρίς να γίνει στοιχειώδης έλεγχος, αν τηρήθηκε η σύμβαση, η μελέτη, η ποσότητα και ποιότητα των υλικών, εάν φυτεύτηκαν τα 477 δέντρα που είχε υποχρέωση από την σύμβαση να φυτέψει ο εργολάβος κατά μήκος της Μεταξά και είχε πληρωθεί γι αυτά κλπ. Το πρακτικό χωρίς να συγκληθούμε ως επιτροπή, μου το έδωσαν έτοιμο να το υπογράψω! Όταν αντέδρασα και ζήτησα να κάνουμε έλεγχο όπως ο Νόμος απαιτεί, με αγνόησαν! Αναγκάστηκα να ελέγξω μόνος μου, αβοήθητος και όσο μπορούσα την εργολαβία. Διαπίστωσα κραυγαλέες κακοτεχνίες και υπέβαλλα δύο πολυσέλιδες αναφορές προς το Δημοτικό Συμβούλιο, υποδεικνύοντας και ένδικα μέτρα, όπως ο Νόμος προβλέπει. Τότε η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου πήρε το μέρος μου. ‘Όμως στη συνέχεια καμία ουσιαστική ενέργεια δεν έγινε, για την κατοχύρωση των συμφερόντων του Δήμου. Κυρίως να αποκατασταθούν οι κακοτεχνίες, να αντικατασταθούν τα ακατάλληλα υλικά και να εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις του ο εργολάβος. Τραμ και εργολάβοι παρέλαβαν ερήμην του Δήμου το έργο. Μας το πάσαραν με όλες τις κακοτεχνίες και ελλείψεις, χωρίς ο Δήμος να αντιδράσει δικαστικά εναντίον τους μέσα στις νόμιμες προθεσμίες, όπως ο Νόμος προβλέπει. Έτσι το έργο σήμερα θεωρείται ότι αυτοδίκαια έχει παραληφθεί και από τον Δήμο! Όλα αυτά είναι γνωστά από κατ’ επανάληψη καταγγελίες μου ενόσω ήμουν Δημοτικός Σύμβουλος, αλλά και πρόσφατα. Πληροφορήθηκα ότι ο νυν Δήμαρχος έδωσε εντολή να γίνει μελέτη νέας εργολαβίας ξανααναπλάσεως της Μεταξά. Από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου έμαθα ότι ο προϋπολογισμός των νέων εργασιών πλησιάζει τα 6.000.000 ευρώ. Το δε μεγαλύτερο μέρος αυτών των εργασιών, είναι οι ίδιες εργασίες που προέβλεπε η προηγούμενη εργολαβία, οι οποίες λόγω κακοτεχνιών πήγαν ‘’στράφι’’ και χρειάζεται να ξαναγίνουν, ελπίζω αυτή τη φορά σωστά. Το έργο ο κ. Δήμαρχος επιδιώκει να το εντάξει στα συγχρηματοδοτούμενα του ΕΣΠΑ. Σωστή η ενέργεια του, αλλά δεν μπορώ να τον συγχαρώ. Θα τον συγχαρώ αν τολμήσει να ανοίξει τον φάκελο της παλιάς εργολαβίας, αποδοθεί Δικαιοσύνη με τον καταλογισμό ευθυνών σε όσους ενήργησαν να σπαταληθούν χρήματα Ελλήνων και Ευρωπαίων φορολογούμενων για ένα έργο εξόφθαλμα κακότεχνο, άχρηστο και μη λειτουργικό, γεγονός που επιβάλλει δύο χρόνια μετά την σιωπηρή αυτοδίκαιη παραλαβή του να χρειάζεται να ξαναμελετηθεί και να ξαναγίνει με νέα εργολαβία. Πρόσφατα ο Δήμος ειδοποίησε όλους τους περιπτεράδες της οδού Μεταξά να μετακινηθούν στους παράπλευρους δρόμους, διότι θα ξαναρχίσουν σκαψίματα και έργα στην Μεταξά. Μέχρι σήμερα έκλεισαν πάνω από 60 καταστήματα στην Μεταξά, λόγω του ΤΡΑΜ και της κρίσης. Αν τελικά ενταχθεί το έργο ΕΣΠΑ (πολύ αμφιβάλλω αν οι Ευρωπαίοι θα χρηματοδοτήσουν, τόσο σύντομα για δεύτερη φορά το ίδιο έργο)και αρχίσουν τα σκαψίματα, τότε μαζί με τους περιπτεράδες, θα βογκήξουν μέχρι θανάτου και όσοι έχουν απομείνει από τους μαγαζάτορες. Όλα αυτά γιατί κάποια λαμόγια αετονύχηδες παρέβησαν το καθήκον τους και άφησαν την εταιρεία ΤΡΑΜ ασύδοτη και τον εργολάβο ανεξέλεγκτο να φτιάξουν ένα έργο εκτρωματικό στο κέντρο της Γλυφάδας, που σήμερα χρειάζεται να ξηλωθεί και να γίνει σωστά από την αρχή.

Στα δύο παραπάνω ρεπορτάζ μου, θα επανέλθω σύντομα και εύχομαι να υπάρξει αντίλογος από κάθε εμπλεκόμενο ή θιγόμενο, τον οποίο ευχαρίστως θα δημοσιοποιήσω.

 

αφήστε ένα σχόλιο


ένα + = 9