Την πόρτα του γραφείου του εισαγγελέα Εφετών Ισίδωρου Ντογιάκου πέρασε χθες το πρωί ο φυγόδικος επιχειρηματίας Αναστάσιος Πάλλης.
Εις βάρος του επιχειρηματία εκκρεμούν δύο εντάλματα σύλληψης. Το ένα αφορά στα επισφαλή δάνεια από την τράπεζα FBB συμφερόντων Ρέστη και το άλλο στα όπλα που βρέθηκαν στο μουσείο που διατηρεί. Ο κ. Πάλλης εντός της ημέρας αναμένεται να οδηγηθεί ενώπιον της ειδικής ανακρίτριας που χειρίζεται την υπόθεση.
Ο φυγόδικος εφοπλιστής βρέθηκε στο προσκήνιο με την υπόθεση των παράνομων χρηματοδοτήσεων της FBB, εμπλεκόμενος στη διακίνηση μαύρου χρήματος. Υπήρξε συνεργάτης του εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη και εμφανίσθηκε ως μεγαλομέτοχος της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα».
Αρχικά ο επιχειρηματίας κατατάχθηκε ως επαγγελματίας 5ετούς θητείας στην Αεροπορία. Αργότερα έγινε «οικονομικός σύμβουλος» της Μονής Βατοπεδίου, όπου διατηρούσε φιλικές σχέσεις με τον ηγούμενο Εφραίμ.
Στη συνέχεια εμφανίστηκε στην Κρήτη ως μέτοχος της αγγλικής εταιρείας «Loyalward», η οποία συνδέεται με την υπόθεση της Μονής Τοπλού και την απόπειρα παραχώρησης μοναστηριακής έκτασης 26.000 στρεμμάτων σε ιδιώτες.
Αργότερα, ξεκίνησε να έχει ναυτιλιακές δραστηριότητες και ενεπλάκη εκ νέου σε «ύποπτες» υποθέσεις. Έγινε στενός συνεργάτης του Βίκτωρα Ρέστη και βρέθηκε κατηγορούμενος για τη διακίνηση κεφαλαίων από παράνομες χρηματοδοτήσεις της FBB.
Το «στοιχειωμένο» σκάνδαλο του ΟΤΕ
Σε δυσεπίλυτο δικαστικό γρίφο, ο οποίος γεννά πολλά ερωτήματα για το παρασκήνιο που έχει προηγηθεί, εξελίσσεται η κομπίνα με τις «ροζ» κλήσεις η οποία έχει σημειωθεί εις βάρος του ΟΤΕ.
Το σκάνδαλο της τηλεπικοινωνιακής απάτης, όπου εμφανίζεται να πρωταγωνιστεί ο Αναστάσιος Πάλλης, πρώην στρατιωτικός πενταετούς θητείας, εξακολουθεί να «λιμνάζει» στην ελληνική Δικαιοσύνη, οκτώ χρόνια μετά τη μηνυτήρια αναφορά την οποία είχε καταθέσει στο Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, τον Δεκέμβριο του 2005, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Παναγιώτης Βουρλούμης.
Η προσφυγή του κ. Βουρλούμη ήταν αποτέλεσμα της έκθεσης Εσωτερικού Ελέγχου του ΟΤΕ, η οποία βρίσκεται στη διάθεση του zougla.gr και αποκαλύπτει το μέγεθος της απάτης. Ακολούθησε το πόρισμα του ΣΔΟΕ, το οποίο συνετάχθη το καλοκαίρι του 2007 και ήταν κόλαφος, καθώς αποκάλυψε απάτη ύψους 4 εκατ. ευρώ εις βάρος του Οργανισμού.
Για τη συγκεκριμένη υπόθεση οι εισαγγελικές αρχές άσκησαν διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα για το αδίκημα της απάτης. Ωστόσο, το πλέον παράδοξο και σκανδαλώδες είναι η κωλυσιεργία που παρατηρείται σε ό,τι αφορά στη διερεύνησή της.
Δικαστικές πηγές κάνουν λόγο για περίπτωση… αρνησιδικίας, καθώς, παρά το γεγονός ότι από τις 21 Μαΐου 2008 ο φάκελος βρίσκεται στο γραφείο του 9ου τακτικού ανακριτή Αθηνών, μέχρι σήμερα, πέντε χρόνια μετά, δεν έχει υπάρξει κάποια εξέλιξη.
Πόρισμα-καταπέλτης
Ο ασκός του Αιόλου για τη διαβόητη κομπίνα των «ροζ» κλήσεων άνοιξε όταν το θέμα παραπέμφθηκε στη Διεύθυνση Ανάπτυξης Εσωτερικού Ελέγχου του ΟΤΕ, η οποία διεξήγαγε έρευνα σχετικά με τη διαχείριση της διεθνούς τηλεπικοινωνιακής κίνησης προς προορισμούς υψηλής χρέωσης.
Οι ελεγκτές της διεύθυνσης διενήργησαν έλεγχο στην «OTEGLOBE» (θυγατρική του ΟΤΕ), προκειμένου να διερευνήσουν διεξοδικά την υπόθεση, να ανιχνεύσουν παρόμοια περιστατικά και να αξιολογήσουν την επάρκεια, τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών που είχαν υιοθετηθεί και εφαρμόζονταν στη διαχείριση διεθνούς τηλεπικοινωνιακής κίνησης προς τέτοιους προορισμούς.
Στο μικροσκόπιο των ελεγκτών της υπηρεσίας μπήκε η σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ της «OTEGLOBE», της «Ronda» (την οποία εκπροσωπούσε ο Α. Πάλλης) και της κυπριακής offshore «Carriers Global».
Σύμφωνα με την εμπιστευτική έκθεση ελέγχου, η οποία βρίσκεται στη διάθεση του zougla.gr, αποδείχθηκε ότι η σύμβαση δεν είναι θεσμοθετημένη, καθόσον δεν έχει περιγραφεί και δεν έχει καθιερωθεί με έγγραφο υπηρεσιακού οργάνου, είναι ανεπαρκής, ενώ παράλληλα αποδείχθηκε αναποτελεσματική για τη διασφάλιση των συμφερόντων της εταιρείας.
Συγκεκριμένα από τον έλεγχο διαπιστώθηκε -μεταξύ άλλων- ότι:
– δεν είχαν γίνει επαρκείς έλεγχοι νομιμοποίησης των αντισυμβαλλόμενων διεθνών παρόχων και των εκπροσώπων τους
– δεν είχε γίνει επαρκής αξιολόγηση των υποβαλλόμενων προσφορών για την επιλογή συνεργατών διεθνών παρόχων στη διεκπεραίωση διεθνούς τηλεπικοινωνιακής κίνησης
– δεν ήταν επαρκείς, πλήρεις και σαφείς οι όροι των συμβάσεων που συνάπτονται μεταξύ OTEGLOBE και διεθνών παρόχων
– δεν είχαν καθορισθεί «Πολιτική» και «Διαδικασίες» ειδικής διαχείρισης διεθνούς τηλεπικοινωνιακής κίνησης προς προορισμούς υψηλής χρέωσης για να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο των dialers
– είχαν καταστρατηγηθεί οι όροι υφιστάμενων συμβάσεων.
Έπειτα από τις διαπιστώσεις, οι υπάλληλοι της υπηρεσίας, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν τις αρνητικές συνέπειες της απάτης αλλά και για να διασφαλίσουν τον οργανισμό από μελλοντικά παρόμοια φαινόμενα, πρότειναν να καταγγελθεί το συμβάν στις αρμόδιες διωκτικές αρχές, να διεξαχθεί διοικητική ανάκριση και να αναζητηθούν οι υπεύθυνοι, να επανεξετασθούν οι υφιστάμενες συμβάσεις δρομολόγησης κίνησης, να επιδιωχθεί η επιστροφή των αποδοθέντων μεριδίων και να εκπονηθούν, να θεσμοθετηθούν και να εφαρμοσθούν «Πολιτική» και «Διαδικασίες» διαχείρισης
φαινομένων τηλεπικοινωνιακής απάτης.
Το χρονικό της αποκάλυψης
Τον Δεκέμβριο του 2005, ο τότε διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Παναγιώτης Βουρλούμης,
καταθέτει μηνυτήρια αναφορά κατά της εταιρείας «Ronda», η οποία εμφανιζόταν ως δεύτερος επίσημος τηλεπικοινωνιακός πάροχος του μικρού κρατιδίου της Αφρικής, Sao Tome & Principe.
Η μήνυση επικεντρώθηκε στην ιδιαίτερα κερδοφόρα σύμβαση που υπεγράφη το 2004 μεταξύ της «Ronda» και της θυγατρικής του ΟΤΕ «OTEGLOBE S.A.», η οποία αφορούσε στη δρομολόγηση τηλεφωνικής κίνησης που παράγεται από τον ΟΤΕ με προορισμό το κρατίδιο της Αφρικής και παραλήπτη τη «Rando».
Η συγκεκριμένη σύμβαση αποτέλεσε το «κλειδί», ώστε να στηθεί μια τεραστίων διαστάσεων απάτη, η οποία επέφερε στον οργανισμό ζημιά ύψους 4 εκατ. ευρώ και είχε ως θύματα χιλιάδες ανυποψίαστους συνδρομητές που κλήθηκαν να πληρώσουν «ροζ» κλήσεις μέσω Διαδικτύου, τις οποίες ωστόσο δεν είχαν πραγματοποιήσει ποτέ.
Το «τρίγωνο» της επικοινωνίας
Από το ιστορικό όμως της υπόθεσης και σύμφωνα με πολυσέλιδη πορισματική αναφορά του ΣΔΟΕ προκύπτει ότι, τον Απρίλιο του 2003, ο Α. Πάλλης εμφανίστηκε στα γραφεία της θυγατρικής εταιρείας παροχής διεθνών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών του ΟΤΕ, η οποία έφερε τον τίτλο «OTEGLOBE S.A.».
Εκεί δήλωσε ότι εκπροσωπεί στην Ελλάδα την εταιρεία «Ronda Communicacoes Internationais S.A.», η οποία αποτελεί -όπως είπε- τον δεύτερο επίσημο τηλεπικοινωνιακό πάροχο του Sao Tome & Principe, εμφανίζοντας παράλληλα τη σχετική σύμβαση την οποία είχε -δήθεν- υπογράψει κάποιος υπουργός του κρατιδίου, ονόματι Capitao Amaro.
Οι διαπραγματεύσεις διήρκεσαν περίπου έναν χρόνο και τον Ιούλιο του 2004 υπεγράφη μεταξύ των δύο εταιρειών μια άκρως κερδοφόρα σύμβαση, η οποία αφορούσε -σύμφωνα με το πόρισμα του ΣΔΟΕ- στη δρομολόγηση τηλεφωνικής κίνησης που παράγεται από τον ΟΤΕ, με προορισμό τη χώρα του Sao Tome & Principe και παραλήπτη την εταιρεία του κ. Πάλλη.
Παράλληλα, την εμφάνισή της έκανε και μία άλλη εταιρεία, η οποία θα αναλάμβανε τον ρόλο του ενδιάμεσου μεταξύ των τηλεπικοινωνιακών γραμμών της «OTEGLOBE» και της «Rando».
Πρόκειται για μια κυπριακή offshore, με την επωνυμία «Carriers Global Ltd», με έδρα τη Λευκωσία και εκπρόσωπο τον Μιχάλη Βλαβιανό.
Η απάτη των… «dialers»
Από τον έλεγχο προέκυψε ότι με αυτόν τον τρόπο ο κ. Πάλλης και οι συνεργάτες του κατάφεραν να στήσουν μια καλοστημένη κομπίνα, η οποία προκάλεσε στον Οργανισμό ζημιά 4 εκατ. ευρώ και εξαπάτησε χιλιάδες συνδρομητές που κλήθηκαν να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για «ροζ» κλήσεις, τις οποίες όμως δεν είχαν πραγματοποιήσει ποτέ.
Στο επίκεντρο βρίσκεται ένα «κακόβουλο λογισμικό», το οποίο, μέσω Διαδικτύου, εγκαθίστατο στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των χρηστών και πραγματοποιούσε «ροζ» κλήσεις, χωρίς φυσικά οι ίδιοι να γνωρίζουν τίποτα.
Ο dialer – δηλαδή το πρόγραμμα εκτέλεσης τηλεφωνικών κλήσεων – πραγματοποιούσε, εν αγνοία και παρά τη θέληση του χρήστη, διεθνείς κλήσεις προς προορισμούς υψηλής χρέωσης της δικής του επιλογής.
Αυτή η δραστηριότητα επαναλαμβανόταν συνεχώς όσο ο χρήστης παρέμενε συνδεδεμένος στο Internet, καθώς και κάθε φορά που αυτός προσπαθούσε να συνδεθεί.
Προκειμένου να καταγραφεί κίνηση (δηλαδή χρέωση), απαιτούνταν -όπως είναι φυσικό- να υπάρξει ανταπόκριση στις κλήσεις. Η ανταπόκριση διασφαλιζόταν μέσω ειδικών modem που είχαν τοποθετηθεί σε προσχεδιασμένους προορισμούς.
Αφορμή για να αποκαλυφθεί η κομπίνα στάθηκε η παρέμβαση της επίσημης τηλεπικοινωνιακής παρόχου του Sao Tome, CST, η οποία με έγγραφό της ενημέρωσε την «OTEGLOBE» ότι το αριθμοδοτικό φάσμα της χώρας είναι +239 2ΧΧΧ και +239 9ΧΧΧ και όχι +239 5ΧΧΧ που χρησιμοποιούσε η εταιρεία του κ. Πάλλη.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, παρόλο που η CST ενημέρωσε την «OTEGLOBE» ότι το αριθμοδοτικο φάσμα της «Ronda» δεν είναι καταχωρημένο, η τελευταία συνέχισε τη δράση της μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2005, οπότε η CST αναγκάστηκε να καταγγείλει στη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών ότι η «OTEGLOBE», μέσω της εταιρείας του κ. Πάλλη, χρησιμοποιεί παράνομα το πρόθεμα +239 5ΧΧΧ.
Μάλιστα, η καταγγελία αυτή αναρτήθηκε και στο Διαδίκτυο, με αποτέλεσμα ο ΟΤΕ να κατηγορηθεί για κατάχρηση εθνικού πόρου ξένης χώρας.
«Με αυτόν τον τρόπο ο κ. Πάλλης και οι συνεργάτες του κατάφεραν να αποκομίσουν κέρδος 3.585.898 ευρώ, ενώ ζητούσαν από την “OTEGLOBE” να τους καταβάλει ακόμα 1.137.914 ευρώ» κατέληγε το πόρισμα του ΣΔΟΕ.
Κατόπιν των παραπάνω, τη «σκυτάλη» πήρε ο τότε διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, ο κ. Βουρλούμης, ο οποίος κατέθεσε μήνυση εναντίον του κ. Πάλλη, και κάπως έτσι άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι της δυσώδους υπόθεσης, η οποία έχει ξεχαστεί στο στάδιο της ανάκρισης.
Ads by Google
αφήστε ένα σχόλιο