ΒΑΡΥ ΚΑΤΗΓΟΡΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΥΤΟ. TΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

Στο φύλλο της 23-11-2013 της έγκριτης εφημερίδας «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» καταχωρήθηκαν σχόλια δημοσιογράφων της εφημερίδας, σχετικά με τις ενέργειες της πολιτείας, όσον αφορά την παράνομη κατασκευή του νέου Νεκροταφείου Γλυφάδας. Διατυπώθηκε το ερώτημα εάν η Δικαιοσύνη ενήργησε όπως επιβάλλεται. Στα σχόλια δημιουργείται η εντύπωση ότι η Δικαιοσύνη μάλλον ολιγωρεί. Τα σχόλια αυτά προκάλεσαν την αντίδραση του Εισαγγελέα Πρωτοδικών κ. Δημητρίου Ζημιανίτη, ο οποίος προΐσταται του γραφείου Τύπου της Εισαγγελίας Αθηνών. Ο κ. Ζημιανίτης έδωσε στην δημοσιότητα μία αναλυτική έκθεση των μέχρι τώρα ενεργειών της Δικαιοσύνης αφότου διαπιστώθηκε και βεβαιώθηκε από τις αρμόδιες Αρχές το παράνομο της κατασκευής του Νέου Νεκροταφείου Γλυφάδας. Δυστυχώς αυτή η έκθεση- απάντηση του Εισαγγελέα κ. Ζημιανίτη, δεν την δημοσίευσε κανένα έντυπο ή ΜΜΕ, εκτός της εφημερίδας «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», η οποία την καταχώνιασε στην στήλη των επιστολών των αναγνωστών προς την εφημερίδα στο φύλλο της 5-12-2013. Ελάχιστοι την διάβασαν. Λόγω του εξαιρετικού ενδιαφέροντος και για την σωστή και υπεύθυνη ενημέρωση κυρίως των Γλυφαδιωτών, παραθέτω το μεγαλύτερο και πιο ουσιαστικό μέρος της δημόσιας αυτής ανακοίνωσης. Γράφει μεταξύ άλλων ο εισαγγελέας κ. Δημήτριος Ζημιανίτης απευθυνόμενος κυρίως προς την εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΝΕΡΙΝΗ» που άφησε υπόνοιες ολιγωρίας της Δικαιοσύνης για το θέμα του νέου Νεκροταφείου:” Προς ενημέρωση σας και αποκατάσταση της αληθούς κατάστασης, όσον αφορά στην συγκεκριμένη υπόθεση, θέτουμε υπόψη σας τα ακόλουθα:

α) Περί μήνα Αύγουστο 2011 βεβαιώθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ κατασκευή και λειτουργία νεκροταφείου στην θέση «πατητήρι» του Δήμου Γλυφάδας κατά παράβαση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, η δε σχετική πράξη διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών την 22-12-2011 για την ποινική διεύρυνση της υπόθεσης.

β) Με αφορμή τα πιο πάνω έγγραφα, σχηματίστηκε δικογραφία και ασκήθηκε ποινική δίωξη για : Ι) Υποβάθμιση περιβάλλοντος ΙΙ) αυθαίρετες κατασκευές ΙΙΙ) ανέγερση κτισμάτων και εγκαταστάσεων σε αναδασωτέα έκταση που είχε καταστραφεί από πυρκαγιά, IV) καταπάτηση δημόσιας δασικής έκτασης V) εκχέρσωση αναδασωτέας δασικής έκτασης. Παραγγέλθηκε την 17-2-2012 διενέργεια κύριας ανάκρισης από την ανακρίτρια 32ου τακτικού τμήματος Αθηνών. Έκτοτε η συναφής αλληλογραφία των επιθεωρητών περιβάλλοντος έχει αμέσως συσχετισθεί στην ευρισκόμενη εις χείρας της ανακρίτριας δικογραφία, η δε εισαγγελέας αρμόδια για θέματα προστασίας περιβάλλοντος βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία επί της υπόθεσης με τον γενικό επιθεωρητή περιβάλλοντος κ. Μέρκο.”….Από την παραπάνω διαφωτιστική ανακοίνωση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών προκύπτει ότι προς το παρόν έχουν στοιχειοθετηθεί πέντε αδικήματα βάναυσης παραβίασης της περιβαλλοντικής νομοθεσίας για τα οποία έχει ασκηθεί αυτεπάγγελτη δίωξη από την Εισαγγελια Πρωτοδικών Αθηνών. Ενδέχεται η 32η ανακρίτρια που ανέλαβε την υπόθεση να εντοπίσει και άλλα αδικήματα, να προσωποποιηθούν και η υπόθεση κατά πάσα πιθανότητα να οδηγηθεί στο ακροατήριο. Προ τετραμήνου και πλέον ,έχει διοικητικά τελεσιδικήσει η επιβολή προστίμων εις βάρος του Δήμου, ύψους περίπου 103.000 ευρώ.Ταυτοχρονα διαταχτηκε η καθαίρεση της περίφραξης του κριθέντος ως παράνομου νεκροταφείου. Επίσης διατάχθηκε η μεταφορά του ναΐσκου και η εκταφή των σωρών των ενταφιασθέντων νεκρών και η μεταφορά τους σε άλλο νεκροταφείο. Πληροφορούμαι ότι υπάρχουν, μία ή δύο άλλες ακόμη , δικογραφίες που σχηματίσθηκαν κατόπιν αλληλομηνύσεων Δημοτικών παραγόντων και Δημοτών που αντέδρασαν σθεναρά στην δημιουργία του παράνομου νεκροταφείου. Αυτή είναι η μέχρι τούδε εξέλιξη (δικαστική και διοικητική) και αφορά την αντιμετώπιση του θέματος από την πολιτεία μόνο ως προς την απόδοση ευθυνών στις βεβαιωμένες παραβατικές συμπεριφορές και ενέργειες όσων αναμειχθηκαν σε αυτή την υπόθεση, έστω και εάν μερικοί εξ αυτών (κληρικοί) κινήθηκαν καλοπροαίρετα και από θρησκευτικό καθήκον ταφής των νεκρών με αξιοπρέπεια κατά το ορθόδοξο δόγμα.

Άλυτο το πρόβλημα ‘’Νεκροταφείο’’ παρά τα πρόστιμα και τις ποινικές διώξεις.

Αντιλαμβάνεται ο κάθε Γλυφαδιώτης ότι με την επιβολή του προστίμου που δυστυχώς από 1-1-2014 καθίσταται ληξιπρόθεσμο και όλοι μαζί θα το πληρώσουμε, αλλά και με κάποιες καταδίκες που σίγουρα θα υπάρξουν όταν όλες οι δικογραφίες εκδικαστούν στα ακροατήρια, ασφαλώς το οξύτατο πρόβλημα ανεπάρκειας του σημερινού νεκροταφείου Γλυφάδας και η ανάγκη δημιουργίας ενός νέου που να καλύπτει τις ανάγκες μιας πόλης 100.000 κατοίκων παραμένει άλυτο και πιο οξυμένο αφότου τον Αύγουστο του 2011 επιχειρήθηκε με νυκτερινή καταδρομική ενέργεια της Δημοτικής Αρχής η δημιουργία του κριθέντος παρανόμου νέου Νεκροταφείου. Έχω αρθρογραφήσει κατ’ επανάληψη γι’ αυτό το θέμα αναλυτικά, το οποίο είναι υπαρκτό για όλους τους Δήμους της χώρας και ιδιαίτερα οξύτατο για όλους τους Δήμους του Λεκανοπεδίου Αττικής. Σε προηγούμενο άρθρο μου ανέφερα και επαναλαμβάνω και σήμερα, ότι η επίλυση αυτού του προβλήματος είναι αποκλειστική ευθύνη της πολιτείας. Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο θέτει τόσες πολλές απαγορεύσεις και τόσες πολλές προϋποθέσεις, ώστε τελικά δεν αφήνει πουθενά σε κανένα μέρος του Λεκανοπεδίου Αττικής να κατασκευασθεί και να λειτουργήσει νόμιμα νέο Νεκροταφείο. Όλα δε τα υφιστάμενα σήμερα, εάν ελεγχθούν σύμφωνα με τις διατάξεις της υφιστάμενης νομοθεσίας θα κριθούν όλα παράνομα! Η νομοθεσία ως γνωστόν απαγορεύει την ύπαρξη νεκροταφείου σε δασική, δασώδη ή υπό αναδάσωση περιοχή. Επίσης απαγορεύει εντός σχεδίου πόλεως ή οικιστικής περιοχής ή εντός αρχαιολογικού χώρου και σε πληθώρα άλλων εξαιρέσεων χώρων! Αν κανείς πάρει τον χάρτη της Αττικής και αρχίσει να διαγράφει όλους τους χώρους που απαγορεύει η νομοθεσία να δημιουργηθεί νόμιμο νεκροταφείο, με έκπληξη θα διαπιστώσει ότι μόνο το παλαιό αεροδρόμιο στο Ελληνικό και ίσως το γκολφ της Γλυφάδας είναι οι μόνοι χώροι στην Αττική που ξεφεύγουν από τις απαγορεύσεις της σημερινής νομοθεσίας και μπορεί σε αυτούς τους δύο χώρους να δημιουργηθούν απολύτως νόμιμα νέα Νεκροταφεία! Πουθενά αλλού! Αυτό ασφαλώς δεν είναι τυχαίο. Ο κύριος εμπνευστής της υφιστάμενης σήμερα Περιβαντολογικής και οικιστικής νομοθεσίας, την οποία εισηγήθηκε το 1983 στη Βουλή και έκτοτε ισχύει κατά βάση η ίδια μέχρι σήμερα, ήταν οπαδός της καύσης των νεκρών! Του ήταν αδύνατο να επιβάλλει δια νόμου την καύση των νεκρών. Ως πανέξυπνος Κεφαλλονίτης σκέφτηκε να την επιβάλλει δια του εξαναγκασμού. Προνόησε την επιβολή πλέγματος νομικών απαγορευτικών διατάξεων με τις οποίες θα ήταν σχεδόν αδύνατη στο μέλλον η δημιουργία νόμιμου νεκροταφείου σε όλους τους Δήμους και κοινότητες της χώρας! Πράγματι μετά το 1983 σε όλη την Ελλάδα σε κανένα Δήμο άνω των 10 χιλιάδων κατοίκων δεν κατασκευάστηκε νέο νεκροταφείο νόμιμο και σύμφωνο με τις προδιαγραφές της νομοθεσίας.!! Αργά ή γρήγορα συνεπώς εξ ανάγκης, θα δημιουργηθούν αποτεφρωτήρια καύσεως νεκρών. Ήδη η σχετική νομοθεσία έχει θεσπισθεί και στον Δημοτικό κώδικα έχουν ενσωματωθεί οι σχετικές αρμοδιότητες που έχουν εκχωρηθεί στους Δήμους. Σε βάθος χρόνου τα υφιστάμενα νεκροταφεία θα κορεσθούν ή θα ανακινηθεί ζήτημα νομιμότητας των και θα κλείσουν, οπότε θα γενικευτεί τότε η καύση των νεκρών. Αυτή θα είναι η τελική κατάληξη, όχι τυχαία, αλλά ‘’κεφαλλονίτικα’’ προσχεδιασμένη από την πολιτεία, ώστε να αποφευχθούν οι αντιδράσεις, ιδιαίτερα του Ορθόδοξου Χριστιανικού κλήρου.

Κατοχυρωμένο δικαίωμα η ταφή νεκρών!!

Όλα σχεδόν τα θρησκευτικά δόγματα προβλέπουν εξόδιους τελετές μετά τον θάνατο των ανθρώπων με τελική κατάληξη την ταφή των νεκρών ή την αποτέφρωση της σωρού των. Στην ιστορία του Ελληνισμού τόσο στην περίοδο της 12θεης ειδωλολατρίας, αλλά κυρίως μετέπειτα μέχρι σήμερα που κυριαρχεί το ορθόδοξο Χριστιανικό δόγμα, καθιερώθηκε αποκλειστικά η ταφή των νεκρών. Το ‘’αποκλειστικά’’ κατά το ορθόδοξο δόγμα, επιβλήθηκε διότι η βέβαιη προσδοκία αναστάσεως των νεκρών είναι πιο κατανοητή και πιο προσιτή με την ταφή των νεκρών, παρά με την καύση των. Σήμερα κανένας συνειδητός Ορθόδοξος Χριστιανός δεν επιθυμεί μετά θάνατον να αποτεφρωθεί, αλλά να ταφεί κατά το ορθόδοξο δόγμα. Η εκπλήρωση της τελευταίας επιθυμίας καθενός για την παραπέρα μεταχείριση της σωρού του μετά τον θάνατο του, ‘’αποτελεί πρωταρχική υποχρέωση της πολιτείας’’ κατά το άρθρο 2 παράγραφος 1 του Ελληνικού Συντάγματος, διότι άπτεται του σεβασμού και της προστασίας της αξίας του ανθρώπου. Μετά τον 2ον παγκόσμιο πόλεμο, θεσπίσθηκαν το 1949 οι Διεθνείς Συμβάσεις της Γενεύης, με τις οποίες τέθηκε σε ισχύ το Διεθνές Ανθρωπιστικό Δίκαιο. Με τον νόμο 3481/1955 οι διατάξεις του ανθρωπιστικού Δικαίου επικυρώθηκαν και ενσωματώθηκαν στο Ελληνικό Δίκαιο και μάλιστα υπερισχύουν κάθε άλλης αντίθετης διάταξης σύμφωνα με το άρθρο 28 παραγ, 1 του Συντάγματος. Με τις διατάξεις αυτές όσα κράτη τις επικύρωσαν (συνεπώς και η Ελλάδα) ανέλαβαν την υποχρέωση της μετά θάνατον ταφής των νεκρών. Η μη εξασφάλιση ταφής κάθε νεκρού ανθρώπου συνιστά ‘’βαρεία προσβολή κατά της ανθρωπίνου αξιοπρεπείας’’ όπως κατά λέξη αναγράφεται στο άρθρο 3 § 1 γ των ανωτέρω Διεθνών συμβάσεων. Συνεπώς για κάθε Έλληνα πολίτη ανεξαρτήτως θρησκεύματος, πολύ περισσότερο Χριστιανό Ορθόδοξο, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη τόσο από το Σύνταγμα, όσο και από τις Διεθνής Συμβάσεις του ανθρωπιστικού Δικαίου που επικύρωσε, να εξασφαλίσει αξιοπρεπή ταφή. Πρόκειται περί κατοχυρωμένου δικαιώματος. Αξιοπρεπής ταφή σημαίνει,χωρίς απαγορεύσεις και εμπόδια εύκολη κατασκευή και λειτουργία νόμιμων νεκροταφείων,για την πλήρη επάρκεια κάλυψης ενταφιασμού όλων των θανόντων. Η Ελληνική πολιτεία από το 1983 αφότου θέσπισε τις απαγορεύσεις κατασκευής νέων νεκροταφείων, καταπατά το Σύνταγμα και τις Διεθνής υποχρεώσεις της.Γι αυτό και οι διατάξεις αυτές αν προσβληθούν, πιθανότατα θα κριθούν αντισυνταγματικές από ένα αμερόληπτο δικαστήριο. Η πολιτεία οφείλει να σεβαστεί το Σύνταγμα και την υπογραφή της στις Διεθνείς συμβάσεις. Αν αρνηθεί, υποχρεούται η Διοίκηση της εκκλησίας και η κεντρική ένωση Δήμων να διεκδικήσουν και να επιβάλλουν την συνταγματική νομιμότητα, με την άρση των απαγορεύσεων της σημερινής νομοθεσίας, ώστε να επιτραπεί η αθρόα χωροθέτηση κοιμητηρίων για κάθε Δήμο για την αξιοπρεπή ταφή των νεκρών, όπως δικαιούνται από το Σύνταγμα και το Διεθνές ανθρωπιστικό Δίκαιο. Εν όψει των προσεχών Δημοτικών εκλογών οφείλουν όλοι οι επίδοξοι Δημοτικοί άρχοντες ανά την Ελλάδα, ιδιαίτερα στο Λεκανοπέδιο Αττικής, σύσσωμοι να δεσμευτούν και από κοινού να απαιτήσουν την τροποποίηση του ασφυκτικού νομοθετικού πλαισίου, ώστε να χωροθετηθούν και να δημιουργηθούν νέα νόμιμα νεκροταφεία. Μόνο έτσι θα επιλυθεί αυτό το χρόνιο και οξύτατο κοινωνικό πρόβλημα πολλών Δήμων, φυσικά και της Γλυφάδας, το οποίο η πολιτεία το δημιούργησε και μόνο αυτή σήμερα μπορεί και οφείλει να το επιλύσει!

Γράφει: ο Δημήτρης Καραπάνος

αφήστε ένα σχόλιο


+ ένα = 9